Friday 3 May 2013

Parszywa Dwunastka

Ponieważ sama przygotowuję posiłki dla mojej córeczki, staram się kupować organiczne produkty - owoce, warzywa i mięso. Kosztują trochę więcej niż te standardowe (zwłaszcza mięso) - i nie ukrywajmy - niektórzy kwestionują czy tak naprawdę są zdrowsze ale daje mi to poczucie, że zrobiłam wszystko co w mojej mocy, aby moje dziecko zdrowo jadło.

Nie wszyscy wiedzą, że niektóre warzywa i owoce są bardziej zanieczyszczone od innych - i na te trzeba właśnie zwracać największą uwagę - oczywiście zależy to od tego, gdzie mieszkamy - bo owoce importowane będą miały w sobie więcej chemii niż te same, które są uprawiane lokalnie. Dlatego też powstała lista warzyw i owoców, na które trzeba szczególnie uważać, jeśli nie chcemy kupować ich w sekcji z produktami organicznymi (lub jeśli takie nie są dostępne) - lista nazywa się "Dirty Dozen" - czyli Parszywa Dwunastka:). Według strony www.organic.org lista ta przedstawia się następująco:

1) Brzoskwinie
2) Jabłka
3) Papryka
4) Seler naciowy
5) Nektarynki
6) Truskawki
7) Czereśnie
8) Gruszki
9) Importowane winogrona
10) Szpinak
11) Sałata
12) Ziemniaki

Czyli wszystko to, co najlepsze:)
Z kolei najmniej zanieczyszczone są:

1) Cebula
2) Awokado
3) Mrożona kukurydza
4) Ananas
5) Mango
6) Szparagi
7) Groszek mrożony
8) Kiwi
9) Banany
10) Kapusta
11) Brokuły
12) Papaja

Chyba pozostanę przy czekoladzie:)

No comments:

Post a Comment